[linux] Re: disk-image maken en branden op dvd on-the-fly

Jan Gnodde info op gnodde.com
Di Okt 25 14:13:34 CEST 2005

Op zondag 23 oktober 2005 09:44, schreef Daniel C. von Asmuth:

> Ja. De output van mkisofs direct doorpijpen naar cdrecord (of hoe dat bij
> DVDs heet).

Dat het met pipes moest was me al wel duidelijk. Ik dacht iets in de geest
van:

dd if=/dev/hdax | gzip | mkisofs ... | cdrecord ...

maar hoe zit het dan met de naamgeving (het bestand op de dvd zal toch wel een
naam moeten hebben?
En geeft het tempo waarin de data uiteindelijk naar de brander gestuurd wordt
geen problemen?

Jan.