[linux] OT: gif -> txt source?

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Di Okt 25 15:16:54 CEST 2005

heeft iemand een pointer naar een eenvoudige source om (monochrome)
gif-files
te vertalen naar een gewone matrix met nullen en enen? Ik heb al eens in de
source van ImageMagick gekeken, maar dat was redelijk onbegrijpelijk...

Tot nu toe gebruikte ik 'convert bla.gif bla.txt' en werkte de
resulterende textfile
weer om naar een matrix, maar ik wil van die overhead af.

Sorry als dit al te veel OT is...

Paai

BTW: ik heb de conversie van een vaas-profiel in gif naar een
omwentelingslichaam in VRML... rond... Zie als voorbeeld

http://paijmans.net/swstIA1-0001.def.wrl

De methode en scripts zijn uiteraard te bekomen voor ieder
die ze wil hebben.