[linux] Re: Linux Mark Institute geeft "zero fee sublicenses" uit.

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo Okt 26 01:01:55 CEST 2005

On Tuesday 25 October 2005 20:35, Johan Wevers wrote:

> En wat kun je daarmee/wat heb je eraan?

> Ik denk niet dat de NLLGG daarvoor aangeklaagd zal worden.

Handelsmerken zijn een vreemd iets:: je moet ze bewaken om te zorgen dat ze
geldig blijven. Anders wordt aangenomen dat je merk een soort og begrip
aanduiding wordt en kan je geen merkenrecht er meer over claimen. Initieel is
het trademark opgezet om te voorkomen dat anderen er mee aan de haal gingen,
maar het zou kunnen dat 'men' het strakker wil naleven om te voorkomen dat
bedrijven onterecht linux in hun merknaam gaan gebruiken. Die sublicence is
er dus voor om binnen de regeltjes van het merkenrecht gedoe je linux merkje
te mogen gebruiken. Het voorkomt een enge cease&desist or sublicence brief
van een linux advocaat, en bevestigd het recht van linus als handelsmerk
houder.

Je had vast een beter uitleg op een van die linkjes kunnen vinden, maar ik had
nog wat inspiratie voor het slapengaan

--
Welterusten & met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra