[linux] Re: Linux Mark Institute geeft "zero fee sublicenses" uit.

Vr Okt 28 18:28:53 CEST 2005

On Fri, Oct 28, 2005 at 05:17:03PM +0200, Jelle Boomstra wrote:
> Maar windows-it.nl zal het niet halen als het aan MS ligt (zie

geen idee. Als je groot bent zal het vast wel wat lastig worden.

> Lindows/Linspire). Het gaat om de merknaam. Overigens begreep ik dat de
> rechthebbende, Linus Torvalds in dit geval, het geen bezwaar vond als het een
> generieke term wordt. Dan is het doel dat het merk niet door derden gekaapt
> en uitgeperst kan worden ook bereikt.

Precies, vandaar dat ik die kosten niet begrijp. Ik snap best wel dat
men wat werk er aan zou hebben, maar de kostenstructuur lijkt me meer op
ene tent die 'rijk' wil worden aan "niets".

> Maar als je geen fee wil betalen: je bent vrij om een andere merknaam te
> kiezen.

In ons geval gaat het daar niet eens om. Ik kan het niet rijmen, dat is
het punt.

--
http://www.linux-it.nl