[linux] Re: mail geweigerd wegens listed at spamhaus.org???

Zo Okt 30 12:25:10 CET 2005

On Sun, 30 Oct 2005, Roeland Th. Jansen wrote:

> de vraag is dan ook: heb je er geen invloed op of toch eigenlijk wel ?
> zelf denk ik dat de keus voor je ISP van belang is op dit vlak en heb je
> dus zelf e.e.a. in de hand.

Maar ook dat is niet zaligmakend. Zo heeft LAFN een bepaald beeld van
XS4ALL en blokkeert de reguliere SMTP servers. Maar met mijn dial-up
netwerk nummer kan ik wel zonder problemen email versturen.

Heb dat 1 keer serieus proberen uit te leggen heb daarna maar een
uitzonderings regel gezet in mijn sendmail config.

Hugo.