[linux] Re: wireless wep key

Didier Collard didiercollard op gmail.com
Zo Okt 30 20:37:28 CET 2005

Op 30-10-05 heeft Gijs Hillenius<meetingman op nllgg.nl> het volgende geschreven:
> Hoi
>
> Even een vraag. Ik heb met iwconfig een draadloos ap aan. key heb ik
> aangemaakt met key:s vreemdwoord
>
> Hoe kom ik er nou achter wat dat vreemdwoord is in hexadecimaal? Ik
> heb hier een laptop die ik toegang wil bieden, maar ik snap de windows
> gui niet :-) en kan nergens "vreemdwoord" in vullen.. dan moeten het
> precies 13 letters zijn, of wat anders...

Fabrikanten gebruiken soms wachtwoorden welke het tooltje van de
fabrikant dan weer omzet in een hexedecimale reeks. Ergens moet je wel
de echte wep key kunnen vinden.

Het script wat ik voor mijn eigen netwerk gebruik is:
#!/bin/bash
#Script voor opzetten van draadloos netwerk door Didier Collard
echo Setting up wlan0 on network JOUW NETWERK
echo Setting essid
iwconfig wlan0 essid "JOUWNETWERK"
echo Setting encryption
iwconfig wlan0 key [1] "**********"