[linux] Re: 2.4 vs 2.6 kernels (was: Re: Re: Debian installeren op RAID-controlled disks)

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Do Sep 1 02:31:00 CEST 2005

Roeland Th. Jansen wrote:

>ik zeg niet dat je software hebt wat bij jou niet draaait maar wat
>modernere hardware ( alles wat gemaakt is na jouw PC zeg maar ;-) wil
>wel eens niet werken met 2.4 kernels.

Een van de redenen dat ik destijds 2.0 gedumpt heb was dat het geen USB
ondersteunde. Dat werkt bij 2.4 wel, al heb ik nog niet geprobeerd of
IR communicatie met mijn telefoon aan de gang te krijgen is. Ik ben tot
nu toe zo lui geweest daarvoor te rebooten naar windows 2000, daar werkt
het wel onder.

>daarnaast is het, los van een kernel zo dat als je een stap vooruit maakt
>met je windowmanager, de zaak wel eens een iets gewijzigde structuur heeft.

Tja, maar ik zit niet te wachten op geavanceerde windowmanagers. Ik ben met
fvwm95 heel tevreden, de KDE en Gnome libs staan wel op m'n systeem maar dan
alleen voor programma's die ze nodig hebben.

>sig 11 is niet goed (tm).

Weet ik. Ik hoop dat het een koelingsprobleem is (als het koud is heb ik er
minder last van), al kan ik met dat moeilijk voorstellen met een P2-350 met
de originele ventilator erop. Het alternatief is IMO een geheugenprobleem,
maar memtest kon niks vinden.

>(al kost het echt geen fl*ker, een ander systeem, ook 2e hands
>is er veel te vinden als je voor een dubbeltje vooraan wil zitten)

M'n huidige systeem heb ik uit gratis 2e hands onderdelen opgebouwd die
door een (ondertussen ex) werkgever opgeruimd werden. Werkend systeem
ging voor 20 euro de deur uit, ander spul gratis mee te nemen (scheelde
de baas transportkosten). met wat geknutsel, en met wat spul van m'n
vorige systeem (mobo defect) heb ik dit gebouwd. En meer laat het
budget niet toe. Dus ook geen goedkoop systeem van 150 euro. :-(

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html