[linux] Re: cad mensen hier?

Richard Klein Leugemors rkl op xs4all.nl
Vr Sep 2 09:01:11 CEST 2005

simwl wrote:

> Heb onlangs suse9.3 op mijn werkstations gezet...maar weet niet precies
> hoe ik ACAD onder suse aan de praat kan krijgen.
> Iemand wat sugesties hierover?

Windows programma's doen het alleen op Linux als je iets als Win4Lin,
Wine, VMWare of Xen ofzo gebruikt (VMWare is mijn favoriet, maar helaas
wel commercieel). Een Windows omgeving nabootsten onder Linux dus. Beter
is om Linux CAD programma's te pakken. Er zijn er nogal wat, de een
beter dan de ander.

Wij werken zelf veel met QCAD en dat gaat redelijk goed. Niet zo
uitgebreid als AutoCAD maar het werkt wel, en AutoCAD bestanden inlezen
(.dxf) gaat ook heel aardig. We moeten af en toe wel wat aanpassingen
doen overigens.

Ook beschikbaar in het Nederlands, vertaald door een van mijn collega's.
   Als je Debian of een derivaat draait (bijv. Ubuntu) is alleen een
"apt-get install qcad" voldoende. Of dat ook zo eenvoudig onder SuSE
gaat, weet ik niet.

--
|)egards
|\ichard