[linux] Re: geluidskaart in debian, was: braille en debina

Dick Sterkenburg dicksterkenburg op uwnet.nl
Di Sep 13 18:25:48 CEST 2005

Hallo,
de modprobecommando;s leveren ook niets op. 1 geeft een foutmeldign en
degene die op oss eindigen doen dat niet. maar ik rkijg bij het openen van
mplayer daar weer: can't open audio device /dev/dsp no such device.
wat betreft het type van mijn laptop heb ik lshw gedraaid, die geeft
overigens ook geen soundcard aan. maar ik heb het volgende gevonden over
type:
laptopdick
    product: Latitude CPi D233ST
    vendor: Dell Computer Corporation
    serial: ZMM0C
    width: 32 bits
    capabilities: smbios-2.3 dmi-2.3
    configuration: boot=normal chassis=portable uuid=44454C4C-0074-105A-804D-80C04F4D3043
Groeten, Dic