[linux] Re: SAMBA connect naar een XP systeem

Di Sep 13 21:09:15 CEST 2005

Aldus schreef joop gerritse op Tue, Sep 13, 2005 at 08:01:09PM +0200:
> ik moet een Linux systeem verbinden met een XP-systeem, maar ik kom er even

Voor mijn gevoel is dat de omgekeerde richting :-(

> smbclient "\\\\windoos\\tmp" -U jjge
>
> geven alle "called name not present", nog VOORDAT ze naar het password vragen!

Wat is het resultaat van 'smbclient -L //windoos -U jjge' ?

> Uiteraard is er een user jjge (ikzelf) en er is ook een share met de
> naam /tmp, pardon, C:\TMP.

In Windowsstijl zou die share 'TMP' moeten heten. (Win'95 en later staan waarschijn-
lijk ook 'tmp' toe)

> Wat ontbreekt er verder nog?

Misschien vergeten dat Windows XP tegenwoordig een eigen firewall heeft?

Suc6,

Daniel
--

	* New: Windows Vista *