[linux] Re: geluidskaart in debian, was: braille en debina

Dick Sterkenburg dicksterkenburg op uwnet.nl
Di Sep 13 19:11:54 CEST 2005

On 2005-09-13 linux op lists.nllgg.nl said:
   >daar heb je wat aan! er zit een crystal sound chip in, dus geen
   >neomagic (je kreeg die foutmelding bij het laden van de neomagic
   >module neem ik aan?)
   >probeer eens of dit zonder fouten gaat:
   >modprobe cs4232 io=0x530 irq=5 dma=1
   >--
   >met vriendelijke groeten,
   >Jelle Boomstra
   >http://linux-studie.nl
Hallo Jelle en List we zijn op de goede weg alleen hoor ik nog niets. er
gebeurd het volgende. na het intypen van modprobe cs4232 io=0x530 irq=5
dma=1 krijg ik dit:
isapnp: scanning foor pnpcards...
isapnp: no plug & play cards found
ad1848/cs42448 codec driver copyright (c) enz.
ad1848: no isapnpcards found trying standard ones....
cs4232: set synthio and synthirq to use the wavefront facilities.
saytime geeft nu geen foutmelding is even bezig maar je hoort helemaal
niets.
saydate geeft de volgende foutmeldign en zegt ook niets: sound: dma (output)
timed out - irq/drq config error?
mplayer gaat ook rustig spelen maar geeft geen geluid.
ik denk dus wel dat we in de goede richting zitten we komen verder als net
maar wat moet ik nu doen?
Groeten, Dick
Net-Tamer V 1.13 Beta - Test Drive