[linux] Re: geluidskaart in debian, was: braille en debina

Gijs Hillenius meetingman op nllgg.nl
Di Sep 13 22:24:35 CEST 2005

       > Hallo Jelle en List we zijn op de goede weg alleen hoor ik
       > nog niets. er gebeurd het volgende. na het intypen van
       > modprobe cs4232 io=0x530 irq=5 dma=1 krijg ik dit: isapnp:
       > scanning foor pnpcards...  isapnp: no plug & play cards found
       > ad1848/cs42448 codec driver copyright (c) enz.  ad1848: no
       > isapnpcards found trying standard ones....  cs4232: set
       > synthio and synthirq to use the wavefront facilities.
       > saytime geeft nu geen foutmelding is even bezig maar je hoort
       > helemaal niets.  saydate geeft de volgende foutmeldign en
       > zegt ook niets: sound: dma (output) timed out - irq/drq
> [...]

irq/drq config error

dat wijst je erop dat je commando modprobe cs4232 io=0x530 irq=5 dma=1
niet goed is.

Haal die modules er weer uit, met rmmod cd4232 en probeer het daarna
eens met (niet meer dan) modconf (enter), zoek in de lijst die je dan
gepresenteerd krijgt naar sound en vervolgens naar cs4232... en vul
dan eerst eens niets in, bij de vraag of je opties wilt toevoegen...

En denk erom, wellicht staat je geluid op 'zacht'. Vandaar dat ik je
wees op aumix. Dan kan je in ieder geval het volume regelen.