[linux] Re: geluidskaart in debian, was: braille en debina

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Di Sep 13 23:25:34 CEST 2005

On Tuesday 13 September 2005 20:33, Dick Sterkenburg wrote:
> Hallo,
> Ik weet niet hoeveel dma en irqwaardes er zijn maar is het niet een idee om
> die gewoon een voor een uit te proberen? dus bijv eerst irq-5 aanhouden en
> dan dma-1 tm. ....(hoeveel is mogelijk?
> en hoeveel iqrwaarden zijn er?
mogelijke irq's zijn er maar een handjevol, je kan zien welke in gebruik zijn
met cat /proc/interupts.
Kijk eens rond in de /rpoc directory daar vindt je nog veel meer handige
goodies.
`modinfo modulenaam` zou je ook wat meer info geven over mogelijke opties.

De waarden die ik gewoon ergens van het net had geplukt zijn misschien
helemaal niet nodig. start eens opniew op (of verwijder de module met rmmod)
en modprobe dan zonder de opties, dus met alleen de modulenaam (cs4232?)

Ik ben benieuwd of er ergens in het bios een functie zit om  die leuke waarden
in de kaart in te stellen. Ik verwacht wel zoiets, omdat hij niet op pnp
reageert.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra