[linux] Re: Hoe een eps goed te converteren

D.J. van Enckevort david op vanenckevort.net
Di Sep 20 11:20:19 CEST 2005

Cecil Westerhof wrote:
> Ik gebruik convert van de ImageMagick toolkit om EPS-bestanden om te
> zetten naar een GIF-bestanden. Op zich werkt het, behalve dat de
> afbeeldingen heel erg ravelig worden en er gaten in vallen. Als ik de
> EPS-afbeelding in de Gimp open, dan ziet hij er veel beter uit. Maar
> omdat er meerdere bestanden moeten worden geconverteerd, zou het toch
> wel prettig zijn indien dit via een script zou kunnen worden gedaan. Hoe
> kan ik met convert dezelfde kwaliteit (of beter) halen als met de Gimp?

GhostScript kan ook EPS naar verschillende bitmap formaten 'printen',
misschien levert dat betere resultaten op. (Je kunt van het device de
resolutie e.d. instellen, misschien is dat dan ook nodig)

Ciao,
   David