[linux] Re: HAMA cardreader onder Linux

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Sep 22 15:20:24 CEST 2005

On Thu 22 Sep 2005, Roeland Th. Jansen wrote:

> oh dus deel twee, wat in jouw ogen niet relevant is, is nooit gebeurd,
> niet ? Prima discussie zo Paul.

Nee, ik geef alleen maar aan dat het geen zin heeft om aanwijzingen te
geven waar OP niets aan heeft; tijd besteded aan het controleren of de
filesystem op een device wel ondersteund wordt is m.i. verspilde tijd
als die device niet eens gelezen kan worden. Probleem oplossing is
altijd een proces van stap voor stap dingen uitsluiten, van voren naar
achteren. Door op een willekeurig punt te fixeren en alleen daar naar te
kijken terwijl dat punt wellicht een symptoom is van iets onderliggends
is niet effectief.

> Dat we el1kaar niet liggen, hoef je niet elke keer zo duidelijk te laten
> merken.

Het is niks persoonlijks, ik vind het alleen jammer als iemand adviezen
krijgt waar die op dat moment minder aan heeft; dingen uit context
lichten (door selectief knippen) draagt daar alleen maar aan bij. Door
die actie kreeg ik juist de indruk dat *jij* een probleem had met mijn
opmerking.

> Wellicht wordt het eens tijd dat we elkaar persoonlijk eens spreken om
> de zaken recht te breien ?

Ik zie op zich geen noodzaak daartoe, het is voor mij echt niet
persoonlijk. Overigens had ik niet verwacht van een moderator dat ie
zoiets op de publieke lijst zou voor stellen, is niet echt iets om
iedereen mee te bemoeien.

Paul Slootman