[linux] Re: opennap software gezocht

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Zo Sep 25 18:25:26 CEST 2005

On Sunday 25 September 2005 17:44, Rob Sterenborg wrote:

> Ik heb begrepen dat eDonkey of ermee gaat stoppen, of wordt overgenomen
> en dan een legale (dus gecontroleerde) dienst gaat worden (rechtzaken in
> de VS en zo).
> Je hebt nog wat eMule ports voor Linux (LMule,
> http://lmule.sourceforge.net/, AMule http://www.amule.org/).

Vergeet ML donkey niet, die kan door zijn plugin structuur met alle p2p
netwerken praten. En natuurlijk azureus, dat gebruik ik meestal, de rest gaat
zo traag namelijk.

Wat de maker van edonkey gaat doen maakt niet zo veel uit. Er zijn geen
centrale servers, dus er is niet een single point of failure. Wat veel meer
uitmaakt is de kwaliteit van het netwerk dat er mee opgezet wordt, met name
de snelheid en de diversiteit er van, en dat is weer afhankelijk van het
aantal gebruikers (die min of meer de zelfde criteria gebruiken bij het maken
van een keuze. In dit geval is het dus voordelig om de lemmingen te
volgen ;-)

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra