[linux] Re: reject-with icmp-host-prohibited

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Zo Sep 25 21:50:04 CEST 2005

Op zo, 25-09-2005 te 20:27 +0200, schreef M. Piscaer:
> Op 25-sep-2005, om 19:17 heeft Rob Sterenborg het volgende geschreven:

> Of je als je altijd bijvoorbeeld met 1 laptop vanaf meerder onbekende
> ip adressen connect dan is misschien het port knocking principe een
> idee.
> http://www.portknocking.org/

Voor dat doel gebruik ik openvpn. Waar ik ook met mijn laptop op
internet kom, via bv een hotspot of met gprs, ik maak een vpn tunnel
naar mijn server thuis en kan veilig op die server werken, tenminste, ik
heb begrepen dat dat een veilige encrypted tunnel is waarover ik ook
probleemloos ssh kan gebruiken (wat nog een extra veiligheid geeft omdat
er een tweede key nodig is, anders geen verbinding)

Aart