[linux] Re: booten 64-bits systeem

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Ma Jan 2 16:58:31 CET 2006

Daniel von Asmuth wrote:

> Als ik me goed herinner had Hans P. een nieuwe PC gekocht omdat die
> sneller zou zijn dan de oude. Als hij 1 % van de dag de DVD gebruikt,
> dan heeft die weinig invloed op zijn productiviteit, maar een snellere processor
> en meer RAM zouden wel degelijk uit kunnen maken. In mindere mate ook
> de snelheid van de RAM chips, harde schijf, netwerkkaart en grafische
> kaart. De 64-bitter-heid zal minder invloed hebben. Hoeveel 'cores'
> heeft die chip? Doet-ie aan hyperthreading?

Cores? Hyperthreading?

Mijn andere computer begon irritante pauzes te vertonen bij het switchen
tussen verschillende remote (NX) desktops en dat soort dingen. En VMware
schoot ook niet meer zo op.
(En het is leuk om met een nieuwe architectuur te prutsen, en ik had
wat geld over :-))

We zijn nu drie dagen verder, en afgezien van de BenQ DVD (en de rs-232)
werkt alles als verwacht. Maar zonder CD/DVD kan ik gheen nieuwe Windows
installeren :-(

Ik heb Julien's suggesties uitgevoerd en de kernel opnieuw gecompileerd
met de Define's zoals gesuggereerd door nvidia. Maar nog steeds geen
DVD..

(en een zalig nieuwjaar allemaal...)