[linux] Re: booten 64-bits systeem => Nvidia "known problem"?

Alexander Volovics awol op home.nl
Wo Jan 4 13:08:18 CET 2006

On Wed, Jan 04, 2006 at 12:17:27PM +0100, Julien Michielsen wrote:

> De interesse voor het vorige probleem is hierdoor niet aangewakkerd?
> -Ik- vind het interessant dat het opstarten van de SuSE 9.3 bij Hans
> niet wilde, terwijl dat bij mij probleemloos ging, en terwijl het Nu bij
> Hans ook weer probleemloos ;-) schijnt ;-) te gaan.

Maar heb jij precies dezelfde hardware als Hans. Hans heeft bijv. een
nieuwe versie van de nForce4 chipset/southbridge in z'n moederbord.
Als jij een oudere versie hebt of een nForce3 (zoals ik) dan zal
je waarschijnlijk geen problemen tegenkomen met SuSE 9.3.

Het is de vraag of het de moeite loont om precies uit te zoeken
waar het aan lag. Ikzelf ga er van uit dat als je nieuwe hardware
aanschaft die mogelijk nog niet optimaal wordt ondersteund onder
linux dat je dan het beste de meest recente versie van je distro
kan installeren ivm de drivers (of zelfs aan andere linux distro
als die meer recente drivers bevat). SuSE 10 lijkt dus aangewezen.

Persoonlijk vind ik het zonde van de tijd om met een oude versie
van een distro te blijven sleutelen aan problemen als je deze
problemen mogelijk niet tegenkomt met een nieuwe versie van de distro.

Alexander