[linux] Spamassassin

Vr Jan 6 23:17:28 CET 2006

Hoi,

Recent valt me op dat erg veel spam berichten geen X-Mailer: header
hebben. Alleen de bounce berichten missen die voor de rest van de email
die ik heb gezien.

Dus ik dacht een regel te maken in Spam Assassin maar het wil me niet te
binnen schieten hoe je strafpunten toe kent aan een ontbrekende regel.

Het is me wel gelukt om op een 'foute' header te controleren zoals:
header X-MAILER         X-Mailer =~ /eGroups Message Poster/i
describe X-MAILER       Some companies think they have a right to spam
score X-MAILER          10

Of juist strafpunten af te trekken voor de juiste header zoals:
header  X-CRON-ENV      X-Cron-Env =~ /SHELL/i
describe X-CRON-ENV     Some cron job
score X-CRON-ENV        -10

Maar hoe je vast stelt of een header wel of niet aanwezig is heb ik
ondanks de hulp van google nog niet kunnen vinden.

Iemand nog een goede suggestie, link, ....?

Hugo