[linux] Re: FDs ophogen

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Jan 9 13:00:41 CET 2006

On Mon 09 Jan 2006, Gerard wrote:

> De laatste tijd hebben we nogal wat last van traagheid, waarop iemand
> suggereerde dat de FDs opgehoogd moeten worden;
>
> com-db:~# ulimit -n
> 1024
>
> Nu kan ik met ulimit -Sn de FDs wel ophogen per proces op de een of

En, helpt dat in de traagheid? Ik verwacht nl. van niet; meestal, als
een applicatie geen file descriptors kan openen, dan krijg je gewoon een
fout, niet een vertraging...

> andere manier, maar om het permanent hoger te krijgen lijkt het erop
> dat de kernel opnieuw gecompileerd moet worden. Dit is niet echt
> wenselijk.
> Heeft iemand andere ideeën over hoet we dit eventueel kunnen oplossen?

Die applicaties die er last van zouden hebben starten nadat je met umask
het limiet verhoogd hebt, dat wordt nl. door geforkde processen ge-erft.

Paul Slootman