[linux] Re: onderscheiden processen

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Ma Jan 9 20:57:20 CET 2006

On Mon, 9 Jan 2006, Daniel von Asmuth wrote:

>Ik heb voor een snelle vergelijking de tijden gemeten benodigd voor
>het compileren van 'blackbox' op de 32-bit en 64-bit uitvoeringen
>van Red Hat 3 update 3 op dezelfde AMD-64 doos.
>
>make	64 bit		32 bit
>-----	------		------
>real	47 s		43 s
>user	42 s		39 s
>system	 3 s		 3 s
>
>Yep, het lijkt erop dat de 64-bits software langzamer is op 64-bit chip.

:-)

In welke volgorde heb je die testen gedaan?
Eerst de 64 bit en daarna de 32 bit? Zou het dan kunnen dat de 64 bit test
alle sources (en mogelijk nog het een en ander) van disk heeft moeten lezen
en de 32 bit versie daarna de bulk uit de disk-cache heeft kunnen halen?
Heeft de 64 bits versie alvast alle dependencies resolved t.b.v de 32
bits test?

Met andere woorden: weet je zeker dat je test eerlijk was?

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein