[linux] wifi tx queue volgelopen

Bram Mertens m8ram op linux.be
Zo Jan 22 18:10:50 CET 2006

Hey

Was vanmiddag aan het surfen toen plotseling de verbinding dood viel,
enkele minuten later was alles plotseling weer in orde.  dmesg leert me:
eth1: mgmt tx queue is still full
NETDEV WATCHDOG: eth1: transmit timed out
eth1: tx_timeout, scheduling a reset
eth1: resetting device...
eth1: uploading firmware...
eth1: firmware version: 1.0.4.3
eth1: firmware upload complete
eth1: interface reset complete

Blijkbaar is de tx queue (de uitgaande lijst van pakketjes?) volgelopen
en heeft de kernel de kaart dan na enkele minuten gereset.

Via google kom ik wel op een aantal posts van anderen die dit ook hebben
ondervonden maar blijkbaar gaat het in die gevallen over andere kaarten
waar de gebruikte driver niet werkt met de kaart.  Aangezien de kaart
het meestal zeer goed doet met deze driver is dat hier niet het
probleem.

Kan iemand me zeggen waar de oorzaak hiervan zou kunnen zoeken?  Ik heb
zelfs geen idee of het aan opera, de prism54 driver of de kaart zelf zou
liggen...

Alvast bedankt

Bram

--
# Mertens Bram "M8ram"  <m8ram op linux.be>           Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.12-1-686    i686     512MB RAM #