[linux] Re: df geef onjuiste waarde aan na verwijderen file

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Ma Jan 23 19:31:20 CET 2006

On Monday 23 January 2006 19:15, Roger Boussen wrote:
> Ik gooi net in /var/cache een bestand weg van 600Mb en nu geeft na een
> kwartier de df nog een waarde aan van voor het weggooien.
>
> Een aantal sync's levert ook niets op

dat komt waarschijnlijk omdat een programma je bestand nog open houdt. Pas als
die het afsluit is het bestand ook daadwerkelijk weg. Nu hangt het nog een
beetje in limbo.

Misschien kan je met lsof nog achterhalen welk programma het is. Een sighup of
restart zal dan wel helpen.
--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra