[linux] Re: Probleempje met debian unstable, php en mysql

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Zo Jan 29 23:48:33 CET 2006

On Sun, Jan 29, 2006 at 10:23:49PM +0100, Huub Reuver wrote:
> Hoi all,
> Voor een script vanaf de CLI gebruik ik php om data in een database op
> te slaan (een afbeelding).
>
> Nu krijg ik de volgende foutmelding:
> Fatal error: Call to undefined function:  mysql_connect() in
> ~/bin/ins_image.php on line 14
<knip
> ii  php4-mysql                       4.4.2-1                        MySQL module
>  for php4

Inmiddels heb ik de oplossing gevonden:
Het php4-mysql package was al geinstalleerd. Ik moest alleen het volgende
uitvoeren:
dpkg-reconfigure php4-mysql

Misschien heeft iemand hier nog iets aan.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver