[linux] Re: Probleempje met debian unstable, php en mysql

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Ma Jan 30 01:19:48 CET 2006

On Mon, Jan 30, 2006 at 12:03:14AM +0100, Jelle Boomstra wrote:

> tuurlijk, extra info is altijd goed. Maar eh, wat moest je nou reconfiguren om
> het werkend te krijgen? Het lijkt me wat vreemd dat een pakketje zichzelf
> niet werkend installeerd. (of was het een bug daarin?)

Met een update van mysql4 naar mysql5 is waarschijnlijk een klein stukje
configuratie niet meegenomen. Of het is met een upgrade expliciet verwijdert.
Soms gebeurd dat als je zelf configuraties aanpast, soms door een fout script.

Met de reconfigure werd de mysql-support opnieuw toegevoegd aan enkele
configuraties, dus kon php de functie weer vinden.

Should MySQL be added to /etc/php4/cli/php.ini? y

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver