[linux] Re: linux op laptop

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Ma Jun 5 14:15:04 CEST 2006

You, Roeland Th. Jansen, wrote:

>klein beetje ? als je 128 MB van je 512 (of erger 256) afpakt, dan doet
>dat echt wel zeer.

Waar heb je zoveel videogeheugen voor nodig? Het enige dat ik kan bedenken
is 3D actiespellen die veel berekeningen in de videokaart uitvoeren, en
die draai je zowiezo liever niet op low-end hardware met shared videomem.

Ik snap al niet waar mijn Acer 64MB voor nodig heeft. Ik draai
1024x768x24bits kleur, de maximale resolutie van het scherm. Daar moet hij
met 2,25B videogeheugen genoeg aan hebben. Ik weet niet hoe groot de blokken
zijn die hij van het geheugen kan afhalen, en of 32 bits kleur misschien
sneller werkt, maar als dat alleen met machten van 2 kan snap ik niet wat
hij met meer dan 4MB moet.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html