[linux] Sony memory stick mounten

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Ma Jun 12 13:30:44 CEST 2006

Hey

M'n oude fototoestel heeft de geest gegeven en ter vervanging heb ik een
Sony DSC-H5 digitaal fototoestel gekocht.

Jammer genoeg lukt het me (nog) niet om het interne geheugen of de "memory
stick pro duo" die in dit otestel zit te mounten.

Bij verschillende andere digitale toestellen kon ik de geheugenkaartjes
mounten door het toestel net als een usb-stick in te pluggen.

Nu krijg ik echter enkel het volgende in /var/log/messages:
Jun 12 13:28:16 pcbame kernel: usb 2-1: new full speed USB device using
uhci_hcd and address 8

Ik kan op het toestel 4 modii selecteren (auto, ptp, pictbridge en mass
storage) maar geen van alle schijnt te werken.

In een howto voor externe kaartlezers vond ik dat de module usb_storage
nodig is maar ook na modprobe usb_storage weigert het toestel dienst.

Iemand een idee hoe ik kan uitzoeken hoe ik de fotootjes naar m'n harde
schijf kan overzetten?  Of moet ik me een externe kaartlezer aanschaffen?
Of meteen een Sony laptop met ingebouwde kaartlezer?  Die schijnen wel aan
de praat te krijgen te zijn.

Suggesties voor externe kaartlezers zijn ook welkom.

Alvast bedankt

Bram