[linux] Re: imagemagick vraag

D.J. van Enckevort david op vanenckevort.net
Wo Jun 14 17:54:10 CEST 2006

Hans Paijmans wrote:
> Ik zoek een commandline tool om plaatjes met dezelfde hoogte, maar
> met varieerende breedte allemaal even breed te krijgen door er aan de
> linkerkant een strook wit aan toe te voegen.
> In mijn landelijke eenvoud dacht ik dat
>
>    $ convert 001.pbm -page 300x150+0+0 bla.pbm
>
> het gewenste resultaat zou opleveren. Nee dus. Plaatjes blijven
> gewoon even groot. iemand een idee?

Ik kan het hier even niet uittesten, maar ik denk dat het volgende moet
kunnen:

convert witte_achtergrond.pbm 001.pbm -flatten -geometry 300x150 uitvoer.pbm

Waarbij witte_achtergrond.pbm een plaatje van 300x150 is met alleen een
witte achtergrond.

Ciao,
   David