[linux] Re: imagemagick vraag

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Do Jun 15 09:06:53 CEST 2006

Hugo van der Kooij wrote:

> Resize over 1 as. Dat worden dus breeeeeeeeeeeeedbek kikkers. Ik heb het
> vermoeden dat het niet is wat Paai zoekt.
.

Nee. Ik heb hier een database met profielen van archaeologische vondsten.
Die wil ik allemaal over elkaar projecteren om te kijken hoe de 'gemiddelde'
pot eruit ziet.

Een manier zonder alle plaatjes dezelfde afmetingen te geven is (uit mijn hoofd)

$ convert -transparent white a.pbm b.pbm c.pbm...x.bpm -flatten result.pbm

maar dat is allemaal ANDen van zwart over zwart, dus effectief krijg je dan
de buitenste lijn van alle potten. Wat ik wil bereiken is een opeenstapeling
van grijstonen, zodat de donkerte aangeeft waar de meeste potten samenvallen.

Als het allemaal niet lukt heb ik altijd nog een plan B, maar dan
moet ik zelf gaan programmeren :-)

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI