[linux] Re: USB harddisk automatisch laten uitschakelen . . .

Ton Boelens ton.boelens op gmail.com
Zo Jun 18 07:45:45 CEST 2006

2006/6/17, Ulrich GrĂ¼n <ulrich.gruen op gmail.com>:
> Hola,
>
> ik heb een USB disk (LaCie) die blijft draaien ook al is zij reeds
> uren niet meer aangesproken.
> Nu heb ik gehoord dat een soort tool bestaat waarmee je IDE disks kunt
> herprogrammeren, zodat ze vanzelf uitschakelen wanneer ze idle zijn.

Ik heb ook een LaCie harddisk, maar volgens mij (en anderen waar ik
contact mee heb gehad) is er geen manier om zo'n harddisk een spin
down te laten doen na zoveel minuten inactiviteit.

--
Groetjes,

Ton Boelens
www.tonboelens.nl