[linux] Re: USB harddisk automatisch laten uitschakelen . . .

Ulrich Grün ulrich.gruen op gmail.com
Zo Jun 18 10:40:00 CEST 2006

2006/6/18, joop gerritse <jjge op xs4all.nl>:

> man hdparm

Ik neem aan dat deze instellingen niet in de drive zelf opgeslagen
worden, maar deel zijn van Linux. Het heeft dan geen zin om de USB
drive uit het kastje te halen en als PCI aan te sluiten om dan
vervolgens met "hdparm" het powermanagement in te stellen (en daarna
weer terug te plaatsen).

Ik heb de mensen van de technische dienst van LaCie deze vraag
voorgelegd. Ik zal jullie laten weten wat hun antwoord is.

Groet (en geniet van het lekkere weer),
Ulrich Grün