[linux] Re: USB harddisk automatisch laten uitschakelen . . .

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Zo Jun 18 18:33:27 CEST 2006

On Sunday 18 June 2006 16:39, Johan Wevers wrote:
> Naar aanleiding van deze thread: weet iemand soms een manier om te
> voorkomen dat de harddisk van mijn laptop (Acer Travelmate) downspint? Ik
> wil hem juist continue laten draaien, want hij spint down om de paar
> seconden en dan bevriest de hele laptop tot hij weer op toeren is. Ik
> gebruik hem toch vrijwel altijd via externe power, dus als dat meer stroom
> kost is dat niet zo'n probleem.

Kijk eens of laptop-mode geinstalleerd is. Zo niet, dan kan je dat overwegen,
hij maakt dat up en down gespin wat minder, maar kan het gedrag ook uitzetten
als je aan het sap zit. Het zou evt ook met hdparm kunnen geloof ik, maar dan
heb je geen akties als je het snoertje er in stopt.
Is het wel geinstalleerd (denk het niet, dan moet je dat programma eens
configureren. Ik weet niet hoe de file daarvoor precies heet, maar dat kan de
manpage je vertellen.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra