[linux] Re: voorkomen dat een proces twee keer start.

nllgg op ukemi.com nllgg op ukemi.com
Ma Jun 19 17:58:33 CEST 2006

> Ik heb perl script gemaakt dat maar één keer mag draaien. Het is dus niet
> toegestaan om een twee instaties op te starten.

Een luie oplossing is het neerzetten van een bestandje in bijvoorbeeld
/var/run en dit opruimen bij (iedere vorm van) afsluiten.

> Nu wilde ik even kijken of jullie het eens zijn met mijn oplossing, of dat ik
> het beter anders aan kan pakken.

Als je er inderdaad in slaagt om het PID van je script te vangen en het niet
mogelijk is dat het scriptje zelf sterft terwijl een subproces nog draait,
lijkt me dit een prima oplossing.

Ik ben geen goeie programmeur overigens... ;)

Groet,

Hans