[linux] Missend Gigabytes op SATA harddrive

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Ma Jun 19 23:45:14 CEST 2006

Een nieuwe computer aangeschaft met een SATA harddrive  (maxtor 200GB
SATA II) van 200 GB.
Het ding werkt als sda (naast mijn twee oude IDE 80 GB schijven).
Probleem: er wordt maar 120 GB gerapporteerd.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Ik kan op het internet niet echt iets vinden (wel met grenzen van 137
GB, maar dat geldt voor oude biossen en is toch echt niet hetzelfde
dacht ik).

Het betreft verder een systeem met een Gigabyte GA-K8NF-9 moederbord en
een AMD 64 3200+ processor. Besturingssystemen: Mandriva 2006, Suse 10.1
en knoppix.

Enig idee?
Peter Vollebregt