[linux] Re: Missend Gigabytes op SATA harddrive

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Di Jun 20 17:31:26 CEST 2006

Martijn van Oosterhout schreef:

> Soms schakelt de BIOS een limiet in als het ziet dat het groter is. Wat
> ik wel eens heb gedaan is de BIOS zeggen dat daar helemaal geen disk
> is, Linux vind hem zowiezo. Werkt niet voor windows, ook niet als je
> ervan wil booten.
>
> Met vriendelijke groet,

Martijn,

Zal ik eens proberen. Hier staat nu toch geen werkende windows meer op.
En anders fdisk (linux versie) eens over die schijf halen. Heb net een
interesante exercitie gedaan met het verplaatsen va de hele rootpartitie
naar een andere schijf, en dat werkt vlekkeloos (effetjes ook je fstab
en grubs  menu.lst wijzigen natuurlijk).

Peter