[linux] Re: USB harddisk automatisch laten uitschakelen . . .

Di Jun 20 22:29:47 CEST 2006

On Tue, Jun 20, 2006 at 09:07:57PM +0200, Jelle Boomstra wrote:
> Als ik de meneer van laptopmode mag geloven staat een stop& start vande disk
> gelijk aan ongeveer 10 seconden draaien. Als je hem dus langer dan die tijd
> stil kan houden bespaar je energie.

er is een verschil tussen een laptop drive en een desktopdrive.

think of it:

er zijn systemen die staggered spindle start gebruiken. Dat is niet voor
de lol, dat is omdat de hoeveelheid stroom enorm hoog is bij het
starten.

Lampen: gaan vaak stuk als je ze aan zet (hoge stroom) -- of als je ze
laat vallen natuurlijk.

--
http://www.linux-it.nl