[linux] Re: uitzetten van een usb schijf

Ulrich GrĂ¼n ulrich.gruen op gmail.com
Za Jun 24 16:03:51 CEST 2006

2006/6/24, Gijs Hillenius <gijs op hillenius.net>:
> Hoi
>
> Nou -- cups draait :-). en ik lees (opnieuw, hoor) de
> networking-howto. Ik ben niet zo van het optellen van 11110000 +
> 00001111..
>
> Nog een andere vraag ... een harde schijf die je per usb aan je
> machine hangt ... hoe zet je die uit? Ik heb altijd geleerd dat je
> harde schijven niet zomaar uit het stopcontact mag trekken... ik kan
> zoiets wel unmounten, maar dan draait ie toch gewoon verder .. of?

Mijn USB-HD (LaCie) heeft een aan-uit-knopje. Anders zou je hem
volgens mij ook gewoon via de stekker uit kunnen zetten, hoe anders?
(inderdaad, eerst unmounten. Anders krijg je 'fs with errors').

Groet,
Ulrich