[linux] Re: pmap

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do Jun 29 21:24:52 CEST 2006

Op do, 29-06-2006 te 20:52 +0200, schreef Daniel C. von Asmuth:
> Swappen leidt tot een sterke teruggang van de performance van een systeem
> en als de swap space vol is dan zal het systeem vast lopen (sommige pinguin-
> vormige OSsen gaan dan processen killen om een algehele crash te voorkomen).

Hoe kun je touwens de swap activiteit zien? Mijn swap is op het ogenblik
71% in gebruik, maar volgens mij wordt er op het ogenblik niet
geswapped.

> Ik heb eens een geheugen lekkende applicatie gestopt door voor elke malloc()
> en free() het geheugenadres naar een log file te schrijven en dan te kijken
> welk aangevraagde geheugenlokaties niet meer werden vrijgegeven. Het alter-
> natief is regelmatig rebooten.

Proces restarten is genoeg lijkt mij. ;-}

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>