[linux] Re: apache configuration

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Do Nov 2 00:43:06 CET 2006

Hugo van der Kooij wrote:
> (...)
> Tja. Je maakt een server definitie www.site1.test aan en in plaats van
> die server te benaderen ga je die hele handel als request naar een andere
> server gooien. Dat gaat hem niet worden.
>
> Geef gewoon http://www.site1.test/ op in je browser. Dat is namelijk wat
> je hebt gedefinieerd in Apache.

ik wil een test site thuis benaderen, de variant www.site1.test gebruik
ik binnen het thuis lan en dat werkt al jaren.
maar nu wil ik die sit op het thuis lan niet vanaf het thuis lan
benaderen maar vanaf de boze buitenwereld. daar sta ik bekend als
parvis.xs4all.nl dus moet ik dat er wel voor plakken anders kom ik niet
thuis.
> Wellicht moet je het stukje over virtual hosts nog eens rustig lezen in de
> apache documentatie.

heb ik gedaan. je mag me overdag wakker maken en overhoren.

blijft het volgende staan:
- met de juiste alias /site1alias www.site1.test kan ik van buiten af
bij de juiste directory komen, mits ik om 301 te voorkomen darvoor het
directory block herhaal, logisch.
- kan ik die dubbele directory block definitie niet samenvoegen als ik
de overige statements (virtual, alias, etc) wat handiger groepeer ?