[linux] Re: postfix (het is laat dus ik kijk ergens overheen vrees ik)

Do Nov 2 10:22:40 CET 2006

On Wed, Nov 01, 2006 at 11:11:38PM +0100, Hugo van der Kooij wrote:
> Misschien eerst bericht wegzetten en nog eens een rondje lopen voor je
> verder gaat?

Hmm, wordt het nog later. Er is al te weinig tijd in de dag...

> De messageID is waarschijnlijk al aangemaakt. Of de machine moet
> dekap.planet.nl heten en dan klopt het als een bus.

Dat zou kunnen. Dan zou het bij de MUA fout gaan. De machine zelf heet
dekap.nl; vandaar dat ik niet snap waar die 'planet' vandaan komt.

  > Nov  1 22:46:23 ip51cea6dc postfix/qmgr[2914]: 750862B75F8:
>
> Ehh. Was root geen uitzondering overigens?

Volgens de config wel maar dat doet die dus ook niet. In fact, dat lijkt
hij in de logs juist wel goed te doen. (anders zou je
ip3cdfa...speed.planet.nl ofzo zien). Overigens gaat het als user net zo
fout.

> Ik zo hier overigens eerst het uitgaande bericht zelf eens bestuderen
> voordat je aannames maakt op basis van de log. (En de gemiddelde windows
> gebruiker ben je eerst een half uur aan het uitleggen waar e.e.a. te
> vinden is.)

Ik ga dat zeker doen. Als de MUA al die planet erbij plakt, dan kijk ik
in de verkeerde hoek.

--
http://www.linux-it.nl