[linux] Re: Wanneer je de opensuse10.1 sources wil ...

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Zo Nov 26 21:30:29 CET 2006

Julien Michielsen schreef:
> Zou graag de sources bij een ge�nstalleerd programma willen hebben, maar
> de door mij opgehaalde dvd laat het - denk ik - erbij zitten. Ook op de
> suse-site download.opensuse.org/distribution/SL-10.1/inst-source/..
> ../suse/src/ heb ik vergeefs gezocht naar pine-4.64.
> Wat is de truc om de sources bij de ge�nstalleerde programma's te
> vinden?
> bvd
> Julien

Julien,

Je kan het rechstreeks van een van de repositories ophalen (met ftp zeg
maar), en je kan het ook 'installeren' via een tool als apt of smart als
je een src repository hebt aangegeven (al heb ik dat zelf nooit gedaan,
als ik al van de source compileer is het toch een one-off, en teveel
repo's maakt de tools nogal traag).

Pine zit klaarblijkelijk in de non-oss repo's. Dat is denk ik je probleem.

Goede sources zijn gwdg.de en nluug. Daar vind je de source hier:
ftp://ftp.gwdg.de/linux/suse/ftp.suse.com/suse/i386/10.1/SUSE-Linux10.1-GM-Extra/suse/src/
ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/opensuse/distribution/SL-10.1/non-oss-inst-source/suse/src

Peter