[linux] CUPS met Windows client en printer status

Gerard g.boor op inter.nl.net
Di Nov 28 12:03:31 CET 2006

Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk mijn USB printer (een Canon Pixma iP4200) aan de
praat
gekregen met CUPS op mijn Debian Sarge server met de Canon drivers.

Het printen werkt allemaal perfect, ook vanuit Windows clients die de
printer op wat voor manier dan ook aanspreken (Samba, LPR en IPP werken
allemaal). Echter is het via geen van die connections mogelijk om op
Windows de printer status op te vragen. Ik heb het bi-directional vinkje
aan staan en CUPS krijgt in de queue ook een "status inquiry", maar die
blijft daar eeuwig staan en de Windows client krijgt geen informatie.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik wil wel graag inkt
niveaus e.d. kunnen zien.

Alvast bedankt,
- Gerard