[linux] Re: linux variant van makeov2.exe?

Ma Apr 2 22:07:32 CEST 2007

On Mon, 2 Apr 2007, Hugo van der Kooij wrote:

> Het maffe is dat 2 vorige zoek opdrachten wel verwijzingen naar dit
> document opleverden (geklets in forums) maar nimmer de link naar het
> document zelf.
>
> Nu eens zien hoe ik met binary files om ga in Perl.

Dit is wat lastiger dan ik dacht.

Byte 0 van een OV2 file lezen ging goed. Maar als ik dan een skipper
record wil lezen en daar de eerste integer van (byte 1-4; LSB first) dan
dacht ik dat als volgt te kunnen doen:

    print "Opening $logfile .... [$offset]\n";
    $type = "";
    read(FILE, $type, 1, $offset);
    $offset++;
          print "Skipper record [$offset]\n";
          $buffer = "";
          read(FILE, $buffer, 4, $offset);
          $offset += 4;
          $length = unpack("L",$buffer);

(Het zijn snippets van de code. Het hele script tot nu toe staat op
http://hugo.vanderkooij.org/misc/readov2)

Maar ik vermoed dat ik het niet goed doe. De $offset toont goed maar de
getoonde file lengte klopt niet met de 4 bytes van de file. (Daar staat
namelijk: 2C 01 00 00)

Maar het resultaat van deze actie is echter:
readov2 -f ~/POI/Flitsservice.ov2
Opening /home/hvdkooij/POI/Flitsservice.ov2 ....
Skipper record
File length: 76800

0x12C had echter 300 moeten opleveren. Maar het is ook geen issue van
alleen LSB versus MSB. Want 76800 is 0x00012C00

Ik maak dus meer dan 1 fout in het geheel.

Tja. Ik probeer eerst een OV2 file goed te parsen. Dan kan ik daarna mijn
tanden zetten in het maken van zo'n file.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)