[linux] Re: Alweer Digi-Duh (was: Elektronische aangifte IB 2006 voor Linux)

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Apr 5 12:39:48 CEST 2007

On Wed 04 Apr 2007, Peter Fokker wrote:

> Wat nu als iemand mijn Sofi-nummer kent, met zijn eigen Digi-Duh zogenaamd
> mijn aangifte indient met daarin "stellig en zonder voorbehoud" een inkomen
> opgeeft met zeg 3 nullen teveel? Reken maar dat _IK_ dan per omgaande een
> voorlopige aanslag krijg, ook met drie nullen teveel, binnen een maand te
> betalen. Leuk, heel leuk. Bewijs maar eens dat je die aangifte NIET hebt
> ingeleverd. Vooral interessant voor aanstaande ex-echtgenoten die elkaar

Nou, met die DigId is dus juist heel makkelijk te bewijzen dat je
buurman (of wie dan ook) _jouw_ aangifte heeft ingeleverd.  Het
omgekeerde is enger / vervelender, iemand is achter jouw DigId gekomen
en heeft daarmee zogenaamd ook jouw aangifte ingediend; dan is idd. niet
te bewijzen dat jij dat niet gedaan hebt.

Paul Slootman