[linux] Re: Alweer Digi-Duh

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Do Apr 5 16:34:42 CEST 2007

On Thursday 05 April 2007 16:17, Udo van den Heuvel wrote:

> Handig i.v.m. de bewijslast bij belastingrecht...
> Hoe regelen we dit?
> (qua aanpassing identificatie tbv aangifte?)

Ik denk dat het bij de Belastingdienst (d.w.z. vanuit hun gezichtspunt)
uiteindelijk wel meevalt. Je bent (in het algemeen) verplicht aangifte te
doen. Als iemand anders dat ook doet krijgt de Bd twee verschillende
aangiften van dezelfde persoon. Ik stel me toch voor dat ze zich dan iets
gaan afvragen, en dat ze contact opnemen met de (of beide) aanbieders om uit
te zoeken hoe het echt zit. Het kan even duren, neem ik aan, maar
waarschijnlijk geen vijf jaar. En zolang zul je je bewijsstukken in ieder
geval moeten bewaren.

Als je zelf geen aangifte doet, en je buurman doet het voor jou, heb je een
probleem. Maar dan kun je altijd nog bezwaar maken als je de aanslag binnen
krijgt. Het zal moeilijk worden, te bewijzen wie je die kool gestoofd heeft,
maar ik denk niet dat je er met zo'n verhaal zomaar onderuit komt. Dan moet
je nl. wel de vraag beantwoorden, waarom je zelf geen aangifte gedaan hebt.

En tenslotte, vergeet niet: de rechtspositie van een crimineel is aanmerkelijk
steviger dan die van een belastingbetaler.

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11