[linux] Re: Alweer Digi-Duh

h_reuver op mantell.xs4all.nl h_reuver op mantell.xs4all.nl
Do Apr 5 21:45:28 CEST 2007

On Thu, Apr 05, 2007 at 07:43:08PM +0200, Robert M. Stockmann wrote:

> Guus Hiddink weet er alles van. Ik ben blij dat zelfs op de linux-list
> deze wereldwijsheden worden belicht. Waarom ook alweer? Waarom worden
> we zelfs tot hier met deze ellende geconfronteerd? Draaien we Windows?
> Worden we gemonitored met spywarez? Nee dit is Linux. Wat heeft het
> laten slingeren van zo'n Digi-ID met linux te maken?

Het gaat over dezelfde 'good practice' als bij software.
Algemeen is bekend dat 'secure by obscurity' beter werkt dan 'security
by design'. Dus moet iedereen (ook alle linuxgebruikers) hiermee werken.

Alleen scoort 'security by obscurity' traditioneel erg slecht bij
linux-gebruikers, dus deze klagen weer.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver