[linux] Re: probleem met kdmrc

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Vr Apr 6 12:26:22 CEST 2007

Op do, 05-04-2007 te 22:49 +0200, schreef Mertens Bram:
> On 2007-04-05, Cecil Westerhof wrote:
> [...]
>
> Dit kan door de optie vga=xxx (of vga=ask) mee te geven aan de kernel
> bij het booten of deze meteen in je grub of lilo config op te nemen.

Dat heb ik geprobeerd. Was flink schrikken. Om te beginnen werkt het
maar gedeeltelijk. Ten eerste zijn er maar beperkte keuzes. Enkel:
        0OF00	80X25
        0OF01	80X50
        0OF02	80X43
        0OF03	80X28
        0OF05	80X30
        0OF06	80X34
        0OF07	80X60
Ten twee start de virtuele machine wel op in die resolutie, maar
halverwege het boot proces wordt de resolutie terug gezet.

Wat veel erger was: welke van de mogelijkheden ik ook probeerde, kdm
weigerde op te starten. Het bleek dat ik in de XF86Config depth weer op
16 moest zetten.

Laat ik er verder maar vanaf blijven. ;-}

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>