[linux] Re: scripts beheren in CVS

Quinten quinten op xs4all.nl
Vr Apr 6 18:47:25 CEST 2007

Erik Dooper wrote:

> [snip]

> Dit klinkt behoorlijk naar configuration management. Een pakket dat ik
> veel in deze context hoor noemen is cfengine. Geen hands-on ervaring
> mee, maar volgens mij kan het je goed helpen met wat je wilt bereiken.
>
> Mijn € 0.02 -
>
> Erik

Ik heb bij Philips dit regelmatig gedaan met diverse apps. Philips heeft
een zelf ontwikkelde tool hiervoor die de gebruiker een applicatieversie
of type laat kiezen. Hierbij worden links en opstartscripts gedeployed
naar de homedir van de gebruiker.

Zelfde geldt voor mij, ik was op zoek naar een equivalent in OSS en mij
werdt verteld dat cfengine hiervoor gebruikt werdt, maar geen hands-on
in deze :(

grz,
Quinten