[linux] Werken met emacs

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Za Apr 14 20:36:14 CEST 2007

Ik ben aan het stoeien gegaan met xml (docbook). Voor het editten van de
xml ben ik met emacs gaan werken. Nu heb ik begrepen dat je automatisch
tag-expansie moet kunnen doen, maar ik kan dit niet vinden. Iemand een
idee hoe dit te doen?

Daarnaast zou ik met autoindent willen werken. Nu moet ik na iedere
return een tab geven. Dan geeft emacs weliswaar meteen de goede indent,
maar dat is met xml toch wat lastig. Hoe kan ik er voor zorgen dat emacs
automatisch na een return een goede indent geeft.

En zijn er nog bepaalde resources die men aanraadt voor emacs? Er komt
wel heel erg veel op je af als je er mee wilt gaan werken.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>